Antioxidáns kalauz a külső-belső egészségért.

A modern ember észrevétlenül, de mégis tudatosan rombolja (rohamos sebességgel) egészségét és szépségét. A környezetünkben előforduló szabadgyökök ártalmas hatásait egyre csak fokozzuk. Például dohányzással, szoláriummal, alkohollal, nagymértékű vörös hús fogyasztással stb.

A környezetünkben folyamatosan keletkeznek szabadgyökök. A szervezetünket érő fokozott külső szabad-gyök terhelés oka lehet a dohányzás, a drog, gyógyszer és alkoholfogyasztás, az elektroszmog, az UV sugárzás, a légszennyezés, a mérgező vegyszerekkel való érintkezés, de bizonyos mértékig még a fürdőszobai kellékeink is.

A táplálkozás sem hagyható figyelmen kívül, mert a vörös húsok például, igen sok szabadgyököt termelnek.

Számos megbetegedés kialakulásában, valamint a kísérő tünetek súlyosbodásában a szabadgyökös folyamatok jelenléte figyelhető meg. Az orvostudomány elsősorban szív- és érrendszeri betegségeket, daganatos megbetegedéseket, szem-, izületi- és idegrendszeri elváltozásokat említi meg, de más megfigyelések bizonyos fokig az Alzheimer-kór és a Parkinson-kór kialakulását is a szabadgyökök számlájára írják.

Az öregedési folyamatok, a bőr idő előtti öregedése és az időskori szenilitás szintén ide sorolható, még akkor is, ha ezek nem mondhatók betegségeknek. A szervezet azonban sokáig képes megakadályozni, hogy szabad gyökök káros folyamatokat indítsanak be.

Az antioxidánsok azok az anyagok, amelyek egyfajta védőpajzsként működnek az ártalmas, szabad gyökökkel szemben. Számos változatuk fellelhető a különböző élelmiszerekben:A, E, C-vitamin, Magnézium, Szelén, Cink, Flavonoidok és az egyéb polifenol vegyületek.

Az antioxidánsok eltérő hatásmechanizmussal képesek közömbösíteni a szabadgyököket. Egyes antioxidánsok azáltal képesek semlegesíteni a szabad gyököket(+), hogy negatív töltés átadásával(-) megszüntetik azok gyök állapotát, és így kevésbé reaktív vegyületeket hoznak létre.

Míg mások felkínálják magukat az oxidációra, vagy segítenek a többi már megrongálódott antioxidáns kijavításában, így a sejtek sértetlenek maradhatnak.

Antioxidáns beviteled történhet külső (kozmetikumok) és belső (étkezés) módon. Nézzük meg, hogyan.

Az antioxidánsban gazdag ételeknek négy csoportját határozták meg:

 

  • gyümölcsök (bogyós gyümölcsök, paradicsom, piros szőlő)
  • zöldségek (brokkoli, fokhagyma, spenót répa, babfélék, articsóka, édesburgonya)
  • olajos magvak (teljes kiőrlésű magvak és olajaik, pekán dió, mogyoró)
  • fűszerek és más ételek (tea, szójacsíra, fahéj, oregánó, babérlevél)

 

Kozmetikumként ajánlott a natúr, jó minőségű olaj használata, arcra és testre egyaránt. A legjobbak:

  • szőlőmag olaj
  • sárgabarackmag olaj
  • mandulaolaj
  • lenmagolaj
  • gránátalmamag olaj
  • avokádó olaj
  • argán olaj

Ezt ajánljuk Neked:

http://drpasha.hu/termek/mandula-olaj/

http://drpasha.hu/termek/sargabarackmag-olaj/

http://drpasha.hu/termek/argan-alom-borfeszesito-szepsegcsomag/

http://drpasha.hu/termek/testapolo-csomag-aknes-gyulladt-borre/

Argán álom bőr és hajápoló csomag

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.